Beautique

View Original

Get a lip makeover with Dior Addict Lip Glow new entries

It’s a secret. How a lip balm can react with the chemistry of your lip and create a glow that its unique to you is a mystery to the most of us. Still, we are now pretty used to this kind of enhancers and we love them. Deeply. Among all, Dior’s are pioneers, they feature the thickest and most moisturizing textures and therefore are electable as the best ones on the market. After all, Dior Addict Lip Glow range has been formulated backstage to satisfy all the needs of a hectic situation that highly resemble our own lifestyles. That's why we (or at least, me and myself) are so into them.

This Spring Dior has added three new products to this lip collection and each one of them will easily win you over.

The Addict Lip Glow Color Reviver Lip Balm is launched in Lilac, an absolutely perfect limited-edition that inherits the transparent quality of the original formula, its smooth balmy and glossy feel and its semi-thick finish featuring a new flushed soft pink with slight cool undertones. It’s a real treat for the lips that, if used in combination with the new Dior Addict Lip Glow Liner creates a natural and fuller lip underlining the lip contour. 

In fact, Dior Addict Lip Glow Liner is a unique lip liner that smooths, defines and fills the lip line and that lends itself to be used in two differs ways: with the tip, to hug the lip contour delivering a long-wearing costume filled effect or flat, to work as a fixing base for lipstick filling in all the fine lines and smoothing the lips. Moreover, as all the Lip Glow products, it boosts the natural color of the lips. I’ve never been a fan of lip liners but this one is so intuitive and effective that has become part of my daily makeup routine.

Last but not least, the Dior Addict Lip Glow in Pomade seems to be pretty cool as well and it combines the beauty of a shiny coat with the skincare properties of a pomade. 


È un segreto. Come un lip balm possa reagire alla chimica e al pH delle labbra per creare un bagliore unico è un vero e proprio mistero per la stragrande maggioranza di noi, eppure, questi favolosi enhancer ci hanno conquistato in tutto e per tutto. 

Tra tutti, gli Addict Lip Glow firmati Dior si distinguono per le loro texture, le più idratanti, le più spesse e le più sublimi che il mercato possa offrire. Non hanno eguali e la cosa non sorprende, dopo tutto ogni stagionne Dior dà vita e testa le sue new entries nei backstage per soddisfare tutte le esigenze di quella frenetica situazione che tanto assomiglia al nostro stile di vita. Per questa primavera, i laboratori della Maison parigina hanno superato le aspettative con il lancio di tre nuovi prodotti che vi faranno innamorare non appena si poseranno sulle vostre labbra.

Primo fra tutti l’iconico Addict Lip Glow Reviver Lip Balm si veste di nuovo, in Lilac, un’edizione limitata assolutamente perfetta che eredita la qualità sheer della formula originale, il suo feel glossy e la sua finitura semi-spessa e la coniuga con un flush rosa tenue dai sotto toni freddi. È un vero e proprio piacere per le labbra che, se usato in combinazione con il nuovo Dior Addict Lip Glow Liner, dà vita a un contorno labbra più pieno e definito rimpolpandone, volendo, anche l’interno. Infatti, il Dior Addict Lip Glow Liner è una matita per le labbra unica nel suo genere che non solo ravviva, leviga, definisce e riempie il contorno ma che si presta anche ad essere usata di piatto come base per ottimizzare la tenuta del rossetto (o del gloss) riempiendo le linee sottili e dando un leggero effetto volume. Personalmente non sono mai stata un grande fan delle matite per le lebbra ma questa è così intuitiva ed efficace che è diventata parte della mia beauty routine.

Ultima ma non per questo meno importante, la Dior Addict Lip Glow Pomade. Non l’ho testata, ma la sua formula che combina la bellezza di un coat lucido con le proprietà skincare di una pomata,  sembra essere proprio favolosa.