Beautique

View Original

Chanel Numéros Rouges: the red lipsticks to own

With Numéros Rouges Chanel finds the perfect red lipstick for every woman

As Coco Chanel was never leaving her home without a red lipstick, Lucia Pica decided to celebrate this sophisticated habit with Numéros Rouges, a limited edition of 4 red lipsticks that are able to flatter any woman: Rouge Allure N.1 is the true red; Rouge Allure Velvet N.2 a sensual raspberry; Rouge Allure Velvet N.3 a mysterious brown red; Rouge Allure N.4 a warm and luminous red. 

How to choose the perfect Rouge Allure red lipstick depending on your skin tone

The nuances are very similar but differers in the undertone, and this is what makes this range so special.

  • Rouge Allure  N.1 has the perfect balance between warm and cool undertones, hence flatters everyone
  • Rouge Allure Velvet N.2 is slightly blue and flatters those flair complexion with cool undertones; 
  • Rouge Allure Velvet N.3 is warmer and darker and perfect for golden skin tones
  • Rouge Allure N.4 is orange-y and luminous and for that is perfect for redheads (but also on tanned skins). 

Enclosed in a unique red lacquered tube these four lipsticks express the “rouge pour la vie” concept: find your perfect red and make of it your everyday ally. 

Mine? N.1. 


Chanel Numéros Rouges: i Rouge Allure in limited edition

Con la Collection Libre 2017 Numéros Rouges Chanel offre il rossetto rosso perfetto a ogni donna

Mai Gabrielle Chanel sarebbe uscita senza il rossetto rosso, l’ultimo tocco di stile, la sua firma. Un’abitudine sofisticata più che un gesto che Lucia Pica ha voluto celebrare con un’edizione limitata di 4 rossetti rossi che, grazie al loro differente equilibrio cromatico, sono in grado di soddisfare qualsiasi donna: Rouge Allure N.1 è il vero rosso, quello tenace; Rouge Allure Velvet N.2 è un lampone sensuale opaco; Rouge Allure Velvet N.3 è un misterioso rosso borgogna, sempre matte; Rouge Allure N.4 è un rosso caldo e luminoso.

Come scegliere il rossetto rosso perfetto (a seconda dell’incaranto)

Le sfumature sono molto simili, ma differiscono nei sotto toni e se Rouge Allure N.1 avendo il perfetto equilibrio di nuance calde e fredde sta bene a tutte, Rouge Allure Velvet N.2 dona agli incarnati più chiari e freddi, Rouge Allure Velvet N.3 a quelli dorati e Rouge Allure N.4, virando all’arancio, è perfetto per le rosse (ma non solo).

Il packaging rosso laccato dei Rouge Allure Numéros Rouges

Contenuti in un packaging laccato di rosso, questi quattro rossetti sono un vero e proprio oggetto del desiderio ed esprimono a perfezione il concetto di "rouge pour la vie": trova il tuo rosso perfetto e rendilo il tuo alleato quotidiano.

Il mio? N.1.