Oscar 2014: Olivia Wilde and her stunning cat eye
Best maternity look for Olivia Wilde the actress that always sports stunning cat eyes. Make-up artist Melanie Iglesias for Revlon created the star's signature look by sketching the shape with ColorStay Eyeliner in Black and applying Revlon Colorstay Liquid Liner in Blackest Black on it.
It was a Sixties look, chic, simple and graphic, but it made a statement.
Skin was prepped with PhotoReady Perfecting Primer and dabbed with PhotoReady Makeup in Nude and the new PhotoReady Skinlights Face Illuminator. Lips were treated with Revlon ColorBurst Matte Balm in Complex and embellished with the Revlon Super Lustrous Lipstick in Pink Cognito, a peachy shade that brighten up the skin.
Nails were bare but classy thanks to a coat of Nail Enamel in Sheer Nude.
....................................................................................
Olivia Wilde ha cavalcato il red carpet della notte degli Oscar in tutto il suo splendore di futura mamma e si è fatta notare per l’incarnato flawless e il suo cat eye, un trucco che è diventato oramai il suo marchio di fabbrica.
A prepararla per la grand soirée Melanie Iglesias per Revlon ha dato vita a un look stile Sixties, semplice e grafico ma al contempo chic e intrigante.
La pelle è stata preparata con il PhotoReady Perfecting Primer e poi perfezionata con il PhotoReady Makeup in Nude e il nuovo PhotoReady Skinlights Face Illuminator. Il Photoready Primer + Shadow in Metropolitan ha fatto da base per l’occhio da gatta che Iglesias ha disegnato prima con il ColorStay Eyeliner in Black e ha poi marcato con il Colorstay Liquid Liner in Blackest Black. Le labbra hanno visto un tocco di ColorBurst Matte Balm in Complex e una passata del Super Lustrous Lipstick in Pink Cognito, una sfumatura color pesca che ravviva qualsiasi incarnato.
La semplicità che ha caratterizzato il make-up non è venuta meno sulla manicure che ha visto protagonista lo smalto Nail Enamel in Sheer Nude.