The tonal Look at Donna Karan SS2015
A tonal look with nude shades took center stage backstage at Donna Karan SS2015. Charlotte Tilbury for MAC Cosmetics used concealer on brows and lips to make them recede a bit and then she created a soft smoky eyes with muted tones like the grayish taupe-brown of Paint Pot in Tailor Grey and paler brown of Camel Coat. To finish the eye she applied a touch of brown mascara at the lash line for definition. Skin was kept very dewy both to contrast the matte eyes and to please Donna Karan wish for a “hot skin”. To achieve it Tilbury worked models’ skin with moisturizer and used a highlighter one shade lighter then their skin to define cheekbones. Hair was abundantly rich: Eugene Souleiman for Wella added long extension to create a full four-section braid. Nails were painted by deborah Lippmann with two coats of Like Dreamer Do, a taupe-grey from her collection, and with one of matte topcoat.
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Un look ton sur ton ha preso vita nel backstage di Donna Karan. A dirigere il tutto Charlotte Tilbury per MAC Cosmetics che ha voluto rendere i visi delle modelle raffinati ed eleganti giocando con i toni della pelle. Per farlo ha innanzitutto annullato sopracciglia e labbra tamponandole con del correttore e poi ha creato uno smoky eye delicatissimo sfumando il Paint Pot di Mac Cosmetics nella tonalità Tailor Grey (un grigio-marrone) intorno all’occhio e quello in Camel Coat (un marrone chiaro) solo sotto. Il risultato, estremamente matte come i Paint Pot richiedono, ha contrastato a perfezione la pelle, tenuta shiny e dewy per volere della stilista. A completare il look i capelli, deliberatamente ricchi, sono stati lavorati da Eugene Souleiman per Wella in una treccia a quattro mentre le unghie hanno dato man forte alle tonalità dell’occhio con lo smalto Like Dreamer Do di Deborah Lippmann (collezione Spring 2015).