It's a California Love with Chanel's L.A. Sunrise makeup Collection

There’s a blush that can dress your cheeks with the colors of a californian sunrise. A lipstick that can coat your lips with freedom. A Stylo Yeux that enhances your eyes with ocean glares. A nail polish that lacquers your nails with a moody purple. All of this is contained in Chanel’s Spring 2016 L.A. Sunrise Collection, a makeup gem that pays homage to the City of Angels, to its free spirit, flamboyant colours and overflowing energy.

C’è un blush che può far affiorare sulle gote i colori di un tramonto californiano. Un rossetto che può tingere le labbra di un velo spensierato. Uno Stylo Yeux che definisce lo sguardo con i riverberi dell’oceano. E uno smalto che lacca le unghie di un mutevole viola. Tutto della collezione primaverile L.A. Sunrise di Chanel rimanda alla Città degli Angeli, al suo spirito libero, allo sfavillio dei suoi colori e alla sua energia vibrante.

Read More
Chanel’s Beige Pur: SIMPLICITÉ AS A STYLE

Who said that nudes are boring? Try to show a little skin and you will be surprised by the statement they can make thanks to their luminousness and creamy textures. Elegantly opaque and deliberately naked, Chanel’s Beige Pur is like foundation for your nails and perfectly matches all of your outfits. 

Chi l’ha detto che i nudi sono noiosi? Accesi da quella luce in più e dalle nuove texture coprenti e cremose sono la soluzione più elegante per una manicure senza sforzo che si abbina a tutti gli outfit. Come un fondotinta per le unghie, Beige Pur di Chanel perfezione la manicure con la purezza del non colore, mettendola in risalto con semplicità.

Read More
How to sculpt your face without training it

Think about how much effort you put into training your body. Now think about your face, doesn’t it deserve the same attentions? Well, from now on thanks to Clinique you will be able to sculpt your face with a new range of product called, indeed, Sculptwear™. 

Pensate a quanto faticate per mantenere la forma fisica. Ora pensate al vostro viso, non si merita forse le stesse attenzioni? Per fortuna, da oggi grazie a Clinique non dovrete più mettervi a fare strani esercizi facciali davanti allo specchio, per salvare la faccia (e mantenerla tonica) vi basterà usare la nuova linea Sculptwear™, un concentrato di avanguardia che semplifica la routine proponendo un siero, una maschera e un applicatore-massaggiatore in alluminio.

Read More
Glow from within and preserve the beauty of your skin with Chanel’s new Healthy Glow Foundation

A finish that enhances the skin with a sophisticated glow, a light texture that is like a breeze. Chanel’s new Les Beiges Healthy Glow Foundation is like a catch of fresh air, that evens out complexion and leave it subtly mattified with an unique belle mine radiance. The perfect replica of an outdoor glow. 

Un finish che illumina la carnagione, una texture leggera come un soffio. Il fondotinta Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle di Chanel è una vera e propria boccata di ossigeno per pelle, un’evanescente velo di freschezza che ne protegge la bellezza naturale, la idrata, agisce come antiossidante, ne favorisce l’ossigenazione e la scherma dai raggi solari grazie ai filtri UV SPF 25.

Read More
Moon Dust by Min New York

It’s not usual to smell a scent that does not evoke memories. Moon Dust by MiN New York is a perfume written on someone else’s stories, is a perfume that traduces in olfactory notes what has been said by the astronauts about the moon soil “there’s smell of burnt gunpowder”.  Moon Dust is this, is abstraction, unknown knowledge, idea of emptiness.

Un profumo che non evoca ricordi. Un profumo scritto su racconti altrui. D’altro canto, nessuno conosce l’odore che permea il suolo lunare, possiamo solo rifarci alle trascrizioni dell’Apollo 17 e all’affermazione “c’è odore di polvere da sparo”.  Moon Dust di MiN New York è questo, è astrazione, non conoscenza, idea di vuoto.

 

Read More
A fighter-worthy eyeshadow palette

This is a palette for fighters, for girls that never give up. It is large camouflage inspired eyeshadow trio that turns every eye look in something fiercer. Burberry’s Autumn/Winter 2015 Runway Palette is a limited-edition masterpiece that packs three shades - khaki green, stone and black - one of each can be used solo or in combination with the other for a bold smoky eye. 

Una palette per combattenti. Un trio di ombretti in stile camouflage che trasforma lo sguardo definendolo con grinta. È la Runway Palette Autunno/Inverno 2015 di Burberry, un capolavoro di design che racchiude tre nuance - verde cachi, pietra e nero - una più indicata dell’altra per creare uno smoky eye combattivo. 

Read More
Chanel is improving the lacquer game

Discover Chanel's new nail polish range! The new La Base glides smoothly, the new Le Top Coat delivers high-shine with an elegant thin layer that dries super fast and the limited edition Le Top Coat Velvet transform every shade in a matte finish. Moreover if used with any Chanel Le Vernis these new beauties will improve the lasting power!

Scoprite la nuova linea di smalti Chanel! La nuova La Base scivola sull'unghia che e' un piacere, il nuovo Le Top Coat conferisce un finish brillantissimo con un solo e sottile strato che asciuga in un batter d'occhio e la limited edition Le Top Coat Velvet trasforma qualsiasi smalto con un elegante finish opaco. Abbinate queste novita' con un qualsiasi Le Vernis de Chanel e ne aumenterete notevolmente brillantezza e durata!

 

Read More
Chapped lips? Seal them with a lipgloss.

Labbra screpolate? Non abbandonate l'idea di truccarle con un po' di colore. Optate per un lipgloss dai riflessi rossi, cosi facendo idraterete le labbra, ne sigillerete l'idratazione, nasconderete gli arrossamenti e nasconderete le pellicine!

Chapped lips? Treat them with a coloured lipgloss, it will moisturize, seal and treat lips, camouflage redness and conceal all the cracks.

Read More
Beauty Hero: Shiseido Pure Retinol Express Smoothing Eye Mask

To awaken a tired and exhausted gaze in a few seconds is no longer a mission impossible thanks to Shiseido’s eye contour express masks. Soaked in pure retinol in microcapsules, the Beneficance WrinkleResist24 Pure Retinol Express Smoothing Eye Masks are solutions on-the-go that in only fifteen minutes of pose conjure the signs of fatigue, diminish wrinkles and stretch the eye contour. 

Risvegliare uno sguardo stanco e abbattuto in pochi istanti non è più una mission impossible grazie alle maschere express per il contorno occhi di Shiseido. Imbevute di retinolo puro in microcapsule, leBeneficance WrinkleResist24 Pure Retinol Express Smoothing Eye Mask sono soluzioni on-the-go che con solo un quarto d’ora di posa scongiurano i segni della stanchezza, attenuano le rughe e distendono il contorno occhi.

Read More
The backstage of a fragrance

Di backstage ne ho visti, ma mai uno come questo. Dietro alla creazione di una fragranza non c’è solo un brief, un’idea, un accordo, c’è un’esperienza sensoriale, una scrittura per note nella creazione di accordi, un equilibrio di decimi di grammi. Per Luca Maffei tutto ciò è normalità e per lui “scrivere una formula è come scrivere una ricetta”. Ecco dunque che il naso di AFM Atelier Fragranze Milano ha aperto le porte del suo laboratorio... 

I’ve been backstage, plenty of times. But none was similar to where I’ve been invited lately, a fragrance backstage in a laboratory that was filled with olfactory emotions. Behind the creation of a fragrance, in fact, not only there is a brief or an idea or a specific note, most important there’s a sensorial experience, a composition of notes in the creation of harmonies. For Luca Maffei, the nose behind Atelier Fragranze Milano, this is normality and for him “writing a formula is like writing a cooking recipe”. That is why he opened the doors of his laboratory...

Read More
The one and only concealer: Laura Mercier's Secret Camouflage

When it comes to flawless skin, concealer is a must and if you are still looking for the right one then I should introduce you to Laura Mercier’s Secret Camouflage. This concealer features two different shades for a better color matching and a targeted camouflage result, is definitely long lasting, oil free and suits all skin type, even the sensitive ones and, if used with the suggested brush, it works like a magic wand covering what has to disappear in the blink of an eye. 

Sfoggiare un incarnato perfetto 24/7 si può, basta avere come alleato il correttore giusto che celi stanchezza e imperfezioni con facilità e che si presti anche a rapidi retouch. Secret Camouflage di Laura Mercier è proprio questo, un correttore che racchiude due diverse tonalità, che è oil free e long-lasting, che si adatta a tutti i tipi di pelle, anche alle più sensibili, e che se usato con il pennello consigliato lavora come una bacchetta magica, cancellando nel giro di un secondo tutto ciò che di indesiderato c’è sul nostro viso. 

Read More
How to make your scent last all day

If you have ever struggled with the lasting power of your perfume, there is a little trick I want to share with you: buy the body lotion or cream of the same scent, apply it on your arms and hands and then spray the fragrance on it. You’ll be surrounded in a delicate yet persistent cloud of scent for all the day.

La persistenza di un profumo può essere soggettiva. Dipende dal ph della pelle, dalle zone in cui viene spruzzato, dalla temperatura esterna, etc, ma se volete far durale la vostra fragranza preferita il più possibile allora vi consiglio di comprare anche la crema per il corpo nella stessa profumazione.

Read More
Masvelt by Clarins: the new shaping formula to swear by

Created in 1974 and reformulated recently, Clarins Body Shaping Cream is one of every woman’s allies in the fight against stubborn curves. As effective as pleasant, Body Shaping Cream is now enriched with a new plant extract with an extraordinary refining power, the poppy that, working in association with the original formula creates a unique pampering cream, with a very light "cocoon" texture that refines, firms and beautifies the skin reshaping the silhouette.

Nata nel 1974 e riformulata di recente, Masvelt di Clarins è da sempre uno dei cavalli di battaglia di ogni donna contro la lotta alle rotondità. Tanto efficace quanto piacevole, Masvelt è da oggi arricchita con un estratto vegetale dallo straordinario potere snellente, il papavero, che andando a lavorare in associazione con la formula d’antan dà vita a una crema unica, dalla leggerissima texture “cocoon” che snellisce e rassoda, ridefinendo impeccabilmente la silhouette. 

Read More
How to counter the look of fatigue with only two products

If last night you didn't get the chance to have your beauty sleep (hopefully you were partying hard) your eyes might be showing all your tiredness. Doesn’t matter how much eye cream/gel/so-on-so-forth you are going to put on, your eyes will always be red in the waterlines and blue-ish in the dark circles (thanks god no bags should be in sight thanks to the just mentioned eye creams cocktail). Luckily, there is nothing makeup cannot do and therefore I want to share with you my two allies for situations like this.

Se la notte scorsa avete festeggiato alla grande, stamattina i vostri occhi potrebbero lasciar trasparire le quantità di alcool, le poche ore di sonno e tutte le "fatiche" che avete affrontato. Ora non importa quante creme e contro creme possiate usare, purtroppo le occhiaie faranno sempre capolino cosi come il rossore nelle rime lacrimali ma, fortunatamente, non c’è limite al potere del makeup e oggi voglio condividere con voi due prodotti imbattibili che hanno la capacità di celare la stanchezza e risvegliare lo sguardo.

Read More
J'Adore L'Absolu: a masterpiece of Haute Parfumerie

Un profumo come un vestito. J’adore L’absolu come una gonna Corolle che porta all’estremo l’idea di femminilità. Semplice e lineare, L’Assoluta di J’Adore nasconde una sofisticatezza senza pari e, proprio come quella “Ligne Corolle” che nel 1947 rivoluzionò la moda, anche questa fragranza iconica si rivela strato dopo strato, in una moltitudine di accordi puri che si richiamano a vicenda in un gioco seduttivo. 

A perfume as a gown. J'adore L'Absolu as a Corolle skirt that takes the idea of femininity to a new level. Simple and straightforward, the Absolute of J'Adore - just like that "Ligne Corolle" that revolutionized fashion in 1947 - hides an extreme sophistication and reveals itself layer after layer, in a multitude of pure notes that recall each other in a seductive game.

Read More
Go gold for New Year Eve!

Want to add some sparkle to our NYE celebrations? Just go gold. This year, in fact, the precious metal is a real must and on your face is a touch of class that can be build as desired for a subtle highlighting or for a bold makeup. 

Dare un tocco sparkling al vostro makeup di capodanno non è mai stata cosi una buona idea, quest’anno infatti l’oro va per la maggiore e può essere interpretato nella sua versione più subtle di highlighter raffinato, o in quella più strong per un trucco metallico. 

Read More
Let’s get a mani makeover with Chanel’s Rouge Noir and its fabulous new sparkling top coat

Let’s get a mani makeover with Chanel’s Rouge Noir and its fabulous new matchy-matchy sparkling top coat. As you all know, Rouge Noir is Chanel most iconic nail polish, is the timeless N.18 shade that every women own, and this year it comes in a limited edition package that shows its unique color through the Maison double C on the top of the cap. Along with it, the French Maison launched Le Lame Top Coat Rouge Noir, a to-die-for piece.

Le mani. Biglietto da visita e vere protagoniste del look delle feste non passano inosservate quando laccate con l’iconico Rouge Noir di Chanel, quella tinta granato scuro tendente al nero che fa subito “classy”. Oggi, giusto in tempo per i festeggiamenti le amanti del Rouge Noir possono impreziosire la loro manicure con dei preziosi bagliori dorati grazie al nuovo Le Top Coat Lamé Rouge Noir. 

Read More
Red is for Christmas: how to preserve your lipstick throughout the celebrations

Red lipstick. Bold, classy, rich in colour red lipstick. Perfect for Christmas if matched with a pared down make-up. Still, how to save it for all the kisses, the toasts and the slices of Panettone? Go on reading to know more!

Una bocca rossa fa subito Natale. Un sorriso slavato, secco e screpolato a fine giornata, lo fa un po' meno. Ecco perchè durante i festeggiamenti di stagione, fra brindisi, baci e fette di Panettone, bisogna tenere sott'occhio il rossetto e salvare il salvabile. Come? Continuate a leggere!

Read More