It’s summer at first sight with Chanel’s Dans La Lumière de l'Été makeup collection

Versione italiana in fondo

It’s a sunlight drenched makeup collection. It’s summer at first sight. Don’t expect nothing too colorful form Chanel’s latest summer gem Dans La Lumière de l'Été, only a lot of naturalness, gleams and shine. 

In fact, Dans La Lumière de l'Été plays in a known and wearable ground, that of light, of glowy complexion, of sensuality, of watery lips and playful manicures. Dans La Lumière de l'Été is Chanel’s answer to our need of warmth, light and summer (of course).

 
 

Speaking of which, eyes get dressed in the shades of nature, with touches of golden beige and brown stole from sand, bronze and emerald green from vegetation, and those orangey gleams of the sunset. The Empreinte Du Desert eyeshadow palette is a real gem and stands out both for the "sand dunes" effect (that ripples the surface of each shadows) and for the precious radiant and iridescent finish that lights up every single shade from within. It’s a beautiful palette, you can use every tone on its own to deliver a soft intensity to the eyes or blend them together for a luminous smoky. Match Empreinte Du Desert with the Stylo Yeux Waterproof in Oasis (a wonderful green) and Sable (an orangey nude); Chanel’s waterproof eyeliners are always a good investment, you can toss them on and not worry about anything ruining your makeup. They are my holy grail. 

As for the lips, they got a makeover. They look natural yet radiant. They got a sheen of colour with a pearlescent finish. They are hydrated, plumped, healthy. The texture of the new Lèvres Scintillantes Aqua Glossimer is more fluid, moisturizing and comfortable and the new applicator facilitates gestures. 

 
 

Finally, nails get lacquered with five new shades that last longer thanks to Chanel’s new formula Le Vernis Culte. Among my favorites there are Canotiere (a platinum beige shades that suits all skin tones), Cavalière (a summery brown that recalls last winter Chataigne) and Espadrilles (a striking orange raspberry). Soon all the detailed reviews.

Dans La Lumière de l'Été brings the colors of a shimmering desert oasis on your face and invites you to enjoy a little of well-deserved relax. Combine the products of this exclusive collection with the new Les Beiges foundation for a flawless total look. And remember, a part from Le Vernis Culte, all the other products are… limited editions!

La luce del sole, in tutte le sue sfumature, si riflette sul makeup estivo di Chanel. Dans La Lumière de l’Été è una collezione che esalta la naturalità di un incarnato glowy, la sensualità di uno sguardo che si riflette nei toni della natura, la lucentezza di labbra shimmer-watery e, infine, la giocosità di manicure d’effetto.

È un makeup che viaggia sul fil-rouge della luce, fra nuance radiose e cangianti, un vibe rilassato e una sensazione di benessere vacanziero. Gli occhi si vestono di sfumature nature, fra il beige dorato e il marrone della sabbia, il bronzo e il verde smeraldo della vegetazione, e quei tocchi aranciati che vestono di colore il tramonto. Alla palette Empreinte Du Desert, che si distingue per l’effetto “dune di sabbia” che increspa la superficie degli ombretti, si affiancano due Stylo Yeux Waterproof, Oasis e Sable, accessori cult dell’estate per un eye-look sempre impeccabile. Empreinte Du Desert è una palette da collezione, ogni sua nuance può essere usata da sola per conferire una leggera luminosità allo sguardo o insieme, per uno smoky eye delicato ma intenso. La texture è impalpabile, si sfuma che è un piacere e il finish è cosi luminoso da risvegliare anche gli sguardi più stanchi. La tonalità più chiara, poi, può essere anche usata per dare luce negli angoli interni degli occhi, sotto l’arcata sopracciliare e sull’arco di cupido. L’effetto è favoloso (vedi foto).  

Ma di favoloso c’è anche altro in questa collezione. Con Dans La Lumière de l’Été le labbra si reinventano. Mantengono la loro naturalezza vestendosi di luce colorata dai riflessi madreperla. Sono idratate, piene, sane. La texture dei nuovi Levres Scintillantes Aqua Glossimer è più fluida, idratante e confortevole e il nuovo pennellino facilita la gestualità. 

Le unghie, infine, si vestono di colore che dura di più grazie alle nuove formule. Cinque sono le inedite nuance di Le Vernis Culte che risaltano la luminosità delle mani. Fra i miei preferiti ci sono Canotiere (una sfumature beige platino che si adatta a tutte le carnagioni), Cavalière (un marrone dal piglio estivo che ricorda Chataigne dell’inverno scorso) e Espadrilles (un arancio lampone d’impatto).  

Dans La Lumière de l’Été, porta i colori da cartolina sul vostro viso e lo invita a godersi un po’ di meritato relax. Abbinate i prodotti di questa collezione esclusiva ad un’incarnato perfetto con il nuovo fondotinta Les Beiges e non dimenticate che tutto, a parte gli smalti Le Vernis Cult, è in edizione limitata.