Coco Mademoiselle: where is she now?
She’s Not There is playing in the background. The Sixties sound accompanies Keira’s role as Coco Mademoiselle, a sexy, free and intrepid woman. “Nobody can quite capture her; so she is kind of there, but she is sort of playing with them” says the actress. She is like a goddess, she cannot be caught. She charms and then deceives her suitor throwing him a small bottle of Coco Mademoiselle as it was her business card. “And, then she gets on a speed boat! What more can you ask for?”. Nothing, obviously. This scent, as Keira said, “is not a sweet kind of woman’s perfume, it gives you confidence”.
This is the third episode of the trilogy directed by Joe Wright and Keira plays a new Mademoiselle, more brave, always charming and amazing. In all the spots “She is completely in control, whatever it is. She toys with people.” A behavior that perfectly match the scent in question: indeed, Coco Mademoiselle smells different yet equally great on almost everybody, and never disappoints anyone. A timeless perfume, exactly like Chanel’s garments: “They are pieces you can keep forever and you can wear them in so many different ways and they don’t dictate your lifestyle” (K.K).
....................................................................................
Sound Anni Sessanta in sottofondo. She’s Not There dei The Zombies accompagna il gioco di Keira nei panni di Coco Mademoiselle, una donna sexy, libera ed audace che è ovunque ma si dilegua sempre sul più bello. Imprendibile, una dea che incanta il suo corteggiatore (Danila Kozlovski) e che lo illude lanciandogli come biglietto da visita una boccetta di profumo. E che profumo. Per spiegarlo con le parole della testimonial, Coco Mademoiselle è lovely, è una fragranza inaspettata che con un tocco di mascolinità da confidenza a chi la indossa.
E di self-confidence ce ne vuole per scappare con un motoscafo sulla Senna!
Al terzo episodio della trilogia diretta da Joe Wright, Keira interpreta una nuova Mademoiselle, più audace, sempre affascinante e che continua a sorprendere. “In tutti gli spot lei ha sempre tutto sotto controllo, gioca con le persone” (K.K.). Un atteggiamento conforme al profumo che indossa. Infatti, Coco Mademoiselle non delude mai, cambia personalità a seconda di chi si posa su, ma lascia sempre un gradevole sentore (missione non facile). Una fragranza timeless proprio come i capi di Chanel: “Si possono indossare in modi diversi e non definiscono il tuo modo di essere” (K.K).
If you want to know more, here is the complete interview with Keira Knightley for COCO MADEMOISELLE.
And the beauty look?
The focus, to ensure a captivating gaze, was on the eyes, while lips and nails were kept easy.
The skin was first evened out with Le Blanc de Chanel - a sheer illuminating base - then Perfection Lumière (30 beige) was applied for a flawless finish and everything was kept in place with Poudre Universelle Libre (30 Naturel). A healthy blush was given to the cheeks with Joues Contraste in Malice. Eyes were encircled with Le Crayon Khôl in Noir and underlined with Ligne Graphique de Chanel and eventually Les 4 Ombres in Mystic Eyes was blended into the eyelids. Brows were defined with Crayon Sourcils in Brun Naturel and lashes were first treated with Beauté des Cils and then emphasised with Le Volume de Chanel in Noir. To finish the look Rouge Coco Shine in Boy on the lips and the classic Le Vernis in Ballerina on the nails.
....................................................................................
Focus sugli occhi, per uno sguardo seduttore. La pelle è stata resa perfetta grazie al Le Blanc de Chanel (una base illuminante che uniforma il colorito) e al fondotinta Perfection Lumière in Beige 30. Una spolverata di Poudre Universelle Libre nella sfumatura Naturel 30 ha poi garantito la tenuta durante le riprese. Gli occhi sono stati incorniciati con il Le Crayon Khôl in Noir e sottolineati dall'eye-liner Ligne Graphique de Chanel nella stessa tonalità, mentre una lieve sfumatura di Les 4 Ombres in Mystic Eyes ha definito le palpebre. Le sopracciglia sono state pettinate e delineate con il Crayon Sourcils in Brun Naturel e le ciglia sono state prima trattate con il Beauté des Cils e poi enfatizzate con il mascara Le Volume de Chanel in Noir. Sulle guance un tocco di Joues Contraste in Malice per un healthy flush, mentre le labbra e mani sono state tenute naturali con il Rouge Coco Shine in Boy e il classico smalto Le Vernis in Ballerina.