The eternal childhood at Jeremy Scott Fall 2015

Regram @nylonmag - Gigi Hadid as a baby doll

Un mondo ludico, quello del prossimo inverno di Jeremy Scott, fatto di colori flashy che vestono gli occhi fino alle sopracciglia in un bizzarro eye-design e che tingono parrucche sbarazzine. L’ispirazione, ovviamente, è un ode all’infanzia e tutto quello che ruota intorno ad essa, rivisitata in chiave pop-art per un sogno allegro, in technicolor. 

Kabuki, a capo del make-up team di Mac Cosmetics, ha trasformato le modelle in bambole pop, stendendo il MAC Acrylic Paint dalla palpebra alle sopracciglia e sfumandolo nel centro con un tocco di bianco per una nuance che vira dal neon al pastello. Il risultato? Un eye look bold che mantiene un minimo di definizione. A fare da contorno allo sguardo, una tela neutra, fatta  con il MAC Match Master Foundation sulla pelle e con il Face & Body sulle labbra per tenerle sottotono. 

Eugene Soleiman all’hairstyle ha invece creato delle parrucche nere, simil bob, dal taglio corto e sfilacciato, quasi fosse stato fatto da dei bambini in persona, che ha poi dipinto con colori pop per un contrasto assoluto. Il tocco finale, insomma, per delle modelle che più che a Barbie assomigliavano a bambole da gioco, oggetti ludici con cui le bambine fashion possono divertirsi nel creare nuovi look: finti, fintissimi, ma estremamente divertenti e - cosa più importante - senza regole. Altrimenti, che sogno sarebbe? 

Image courtesy of Mac Cosmetics

Image courtesy of Mac Cosmetics

There was a certain ludic joy in Jeremy Scott’s beauty look for Fall 2015 that perfectly backed up the nursery rhyme-inspired collection for grown-up girls. From the neon eye design to the acrylic painted bobbed wigs, everything was an ode to childhood, translated in a technicolor, festive dream.

Kabuki, leading the MAC Cosmetic make-up team, captured the child-like wonder of the show transforming models into pop-art dolls. To achieve this bold look, he designed a color-blocked eye using MAC Acrylic Paint from the eyelid up through the eyebrow and he blended it with a hint of white in the center for a graduated shading from neon to pastel. The result was a bold eye look that maintained a minimum of definition. To balance the importance of the eye, skin was perfected with MAC Master Match Foundation while Face & Body was used on lips to dull out the color.

In charge of the hairstyle, Eugene Soleiman created bobbed black wigs that were cut bluntly (as if it was a child in charge and not an hairstyle guru) and painted afterwards with pop colors for a total contrast. Hence, the final naive touch for an army of models that looked more like playing dolls than Barbies: fake in every detail, extremely naive but absolutely funny and - most important - with no rules involved. Otherwise, what dream would it be?