Blue is New

Dior Fall 2014: Also this winter we will see blue. Read Striking Glassy Eyes to know more.

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Le passerelle non lasciano spazio a dubbi: il colore della stagione è il blu. Protagonisti gli occhi che vedono le sue tonalità dell’acqua, del turchese, del cobalto e dell’azzurro prendere forma in forme grafiche e bold, in nuvole di colore più soft o addirittura in linee flashy che delineano i contorni.

Pat McGrath non ha fatto mistero di questa blu-mania e ha utilizzato tre diverse nuance in tre diversi show. Da Anna Sui e Miu Miu ha applicato rispettivamente un turchese brillante e un pastello sottotono su tutta la palpebra, andandoli a stendere in forme grafiche e audaci. Da Prada invece si è sbizzarrita e, usando un aerografo, ha spruzzato con molta nonchalance un blu petrolio e un azzurro pastello sopra gli occhi. 

Anna Sui

Anna Sui

Miu Miu: Regream from @patmcgrathreal

Miu Miu: Regream from @patmcgrathreal

The petrol blue look at Prada: Regream from @patmcgrathreal

The petrol blue look at Prada: Regream from @patmcgrathreal

The pastel look at Prada

The pastel look at Prada

Dick Page non è stato da meno e ha dichiarato il suo amore per il blu cobalto andandolo ad usare in uno show - Marc by Marc Jacobs - dove di blu, sui vestiti, proprio non ce n’era. E lo ha fatto in grande stile, andando a creare uno dei look più bold di tutta la stagione.

Cobalt Blue at Marc by Marc Jacobs

Cobalt Blue at Marc by Marc Jacobs

The detail at Marc by Marc Jacobs 

The detail at Marc by Marc Jacobs 

Da Marc Jacobs, invece, Françoise Nars ha optato per delineare gli occhi delle modelle con due diverse tonalità diverse di blu: una elettrica e una verde acqua. Un approccio simile è stato visto da Zoe Jordan dove però l’accento è stato messo negli angoli interni degli occhi. 

Marc Jacobs: the teal eyeliner

Marc Jacobs: the teal eyeliner

Marc Jacobs: the shocking blue eyeliner

Marc Jacobs: the shocking blue eyeliner

Anche Tom Pecheux si è fatto conquistare dal blu e, visto che lo considera un’alternativa meno aggressiva al nero, lo ha utilizzato per creare forme grafiche da Derek Lam e Anthony Vaccarello. Da Badgley Mischka ha invece cambiato registro scegliendo una nuance acqua che ha sfumato fino all’arcata sopracciliare. 

On the left:Regram from @tompecheux, the finale backstage at Anthony Vaccarello. Above: The face chart of the look.  

On the left:Regram from @tompecheux, the finale backstage at Anthony Vaccarello. Above: The face chart of the look.  

Regram from @tompecheux: Derek Lam

Regram from @tompecheux: Derek Lam

Regram from @tompecheux: Badgley Mischka

Regram from @tompecheux: Badgley Mischka

Stesso piglio sul blu di Derek Lam da David Koma dove Sharon Dowsett ha limitato il colore negli angoli esterni degli occhi andando a disegnare un flick geometrico di un blu profondo. 

Zoe Jordan SS14

Zoe Jordan SS14

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Make-up pros made it clear: the colour of the season is blue. Either it is declined in azure, sapphire, aqua or cobalt and it is applied in bold blocks or in flashy lines, blue is definitely new.

Pat McGrath used it at least in three of her shows: at Anna Sui and Miu Miu she applied it in graphic blocks across the lids picking a bright turquoise shadow for the first show and a slightly more subdued and pastel version of the hue for the second one. At Prada she changed direction and opted for a petrol blue with a sightly “faded” appeal that was delivered thanks to a spray applying tool.

As for Dick Page, he likes so much cobalt blue that, at Marc by Marc Jacobs, he created one of the boldest blue-eyed looks of the season, disregarding completely the palette put forth by the clothes. Nevertheless, the effect was amazing and the rest of the face was kept bare to let the colour pop.

At Marc Jacobs a strike of electric blue or teal liner was applied along the lower lash line by lead make-up artist Françoise Nars and a similar look was seen at Zoe Jordan where only the inner corners were highlighted with a flash of the same teal hue.  

As regards Estèe Lauder’s creative director Tom Pecheux, blue is far less aggressive than black and that’s why it was worth to be used to create graphic shapes backstage at Derek Lam and Anthony Vaccarello. A part from this, a more subtle take came from him at Badgley Mischka where he created a wash of aqua extending from the lashes to the brows. 

At David Koma the take on blue was minimal and graphic. Sharon Dowsett added a graphic flick of sapphire liner to the corners of the eyes.