All the glory of peony is now enclosed in a parfume
Peony in all its glory leads a unique olfactory composition, Miss Dior Blooming Bouquet, a purely spring harmony that reveals an elegant carnality made of subtle balances and whispered contradictions.
Outstanding flower, the peony features an understated sensuality, has a fragile soul but a strong character, is discreet and yet elusive. It has charm but it is delicate. Miss Dior Blooming Bouquet wants to capture the uncatchable soul of this flower (at its natural state) building an agreement in which the Damask Rose and fruity notes of Apricot and Peach make a provocative evocation of its wonderful scent. It is a innovative trail (unknown until now) which is enhanced in the top notes by a sweet mandarin of Sicily and which lies on a background of white musk. It is a whispered sillage that plays with seductive charm. Match it with Miss Dior Brume to enhance even more its sensual notes.
La peonia, in tutta la sua gloria, è protagonista di un composizione olfattiva esclusiva, Miss Dior Blooming Bouquet, un’armonia prettamente primaverile che svela un’elegante sensualità fatta di sottili equilibri e conturbanti contraddizioni.
Fiore scenografico per eccellenza, la peonia sfoggia una sensualità non ostentata, ha un’anima fragile ma un carattere forte, è discreta eppure inafferrabile. Ha fascino ma è delicata. Miss Dior Blooming Bouquet ha voluto catturare l’anima imprendibile (allo stato naturale) di questo fiore costruendo un accordo in cui la Rosa Damascena e le note fruttate di Albicocca e di Pesca compongono un’evocazione conturbante del suo meraviglioso sentore. È una scia unica fino ad ora mai creata che viene esaltata in testa da un dolce mandarino di Sicilia e che si adagia su un fondo di muschi bianchi. È un sillage sussurrato che gioca con il fascino della seduzione. Abbinatelo a Miss Dior Brume per mettere ancora più in risalto queste note uniche.